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공공누리This item is licensed Korea Open Government License

Title
정보서비스 및 고객관리에 관한 연구
Alternative Title
Study on Information Service and Customer Management
Author(s)
신기정이태석김명일신수미정명동문영수임완택이창호이연희천인혁송정민손상권
Alternative Author(s)
Sin, Gi-Jung; Lee, Tae-Seok; Kim, Myung-Il; Sin, Soo-Mee; Jung, Myung-Dong; Moon, Young-Soo; Im, Wan-Taek; Lee, Chang-Ho; Lee, Yun-Hee; Chun, In-Hyuk; Song, Jung-Min; Son, Sang-Gwon
Publisher
한국과학기술정보연구원
Korea Institute of Science and Technology Information
Publication Year
2004-12
Description
funder : 과학기술부
agency : 과학기술부
agency : Ministry of Science & Technology
Abstract
본 연구는 과학기술정보서비스에 대한 고도화와 일원화된 고객관리 체제 구축을 목적으로 한다.


최근 웹 기반의 포털서비스가 일반화됨에 따라 과학기술정보에 대한 국가적 유통시스템에 대한 필요성이 증대되고 정보 수요자들의 요구사항도 날로 구체화되고 있다. 이러한 정보환경에서 가장 주요한 과제 중 하나는 정보 수요자가 원하는 정보를 빠르고 정확하게 전달할 수 있는 채널을 구축하는 것이라 할 수 있다.

This research is concerned with the effective information service for customers. One of the main issues in the information service industry is how to identify real needs of customers and successfully delivers right information to right customers on time. However, these activities are getting more complex if they are concerned with other factors caused by dissemination through various channels and changing technology environments.
Keyword
정보서비스; 고객관리; 웹서비스; 과학기술 통합 서비스; 고객통합; 맞춤정보서비스; Information Service; Customer Management; Web Service; Scientific and Technology Information Integrated Service
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Appears in Collections:
7. KISTI 연구성과 > 연구보고서 > 2004
URI
https://repository.kisti.re.kr/handle/10580/10778
http://www.ndsl.kr/ndsl/search/detail/report/reportSearchResultDetail.do?cn=TRKO200800000659
Fulltext
 http://www.ndsl.kr/ndsl/commons/util/ndslOriginalView.do?dbt=TRKO&cn=TRKO200800000659
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