download0 view639
twitter facebook

공공누리This item is licensed Korea Open Government License

Title
자동차 배출가스 저감 기술;디젤필터트랩의 성능측정 기술개발
Alternative Title
Development of Motor Vehicle Emission Control Technologies;Development of the Performance Measuring Technique in a Diesel Particulate Trap System
Author(s)
황의상정용일소무영노동현
Alternative Author(s)
Hwang, Ui-Sang; Jung, Yong-Il; So, Moo-Young; No, Dong-Hyun
Publisher
한국과학기술정보연구원
Korea Institute of Science and Technology Information
Publication Year
2002-04
Description
funder : 환경부
Abstract
연구개발내용 및 연구범위

○ 자료조사

- DPF 장치의 연구 및 개발 동향 : 북미, 일본 및 유럽지역

○ ECU 작동확인 실험

- ECU에 의한 재생시점 파악 및 입자상물질 퇴적량 측정

- 장치 성능검토를 위한 실험 모우드 설정

○ 재생조건변경실험

- 구성 장치 구동시간 결정실험

- 재생공기 공급유량 결정을 위한 실험

○ 디퓨져 설계 및 제작

- 재생잔류량 측정

- 필터 원주 부분의 유동개선을 위한 디퓨져 설계·제작

○ 고출력 엔진의 제어인자 측정실험

- 230마력급 및 300마력급 엔진

○ 실차실험

- 장착 및 운행에 대한 문제점 검토

Contents and Extents

○ Paper Survey

- Trends on worldwide R & D activitives of DPF systems

○ Experiments on Confirmation of ECU function

- Measurement of regeneration timing and accumulate soot mass by ECU functioning.

- Test mode for system performance

○ Experiments on various regeneration conditions

- Experiments for determination of component control timings

- Experiments for determination of air flow rate for regeneration

- Accumulated soot mass measurements

○ Design of diffuser

- Diffuser design for flow imporvement to circumferential part of filter

○ Experimental measurment of ECU control factor for large sized diesel engines

- 230 ps & 300 ps engines

○ Vehicle test

- Installation

- Troubleshooting
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Appears in Collections:
7. KISTI 연구성과 > 연구보고서 > 2002
URI
https://repository.kisti.re.kr/handle/10580/10539
http://www.ndsl.kr/ndsl/search/detail/report/reportSearchResultDetail.do?cn=TRKO200700000002
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML

Browse