1. 전략기술 산업시장정보분석
○ KISTI Market Report 발간
- 시장분석정보를 필요로 하는 산학연 수요자들에게 상시적이고 주기적인 정보제공
○ 분석형 산업시장정보 DB 구축 및 산업정보분석 시스템 개발
- 주제 분야: 해외시장 보고서, KISTI 국내 연구보고서 및 산업분석 관련 지원정보
- 산업구조분석, PEST, 역량분석의 활용성 제고 및 시장규모예측 모듈과 경제성분석의 기반이 되는 NPV 모듈 개발
2. 중소기업 R&D 기술혁신 지원체제 연구
○ 기술시장 정보분석을 위한 전문가 네트워크 구축방안 연구
- 전문가 평가 항목 선정 및 평가 항목별 가중치 설정
- 내부 활용 전문가 DB 구축, 최적 전문가 추천 시스템 개발
○ 중소기업 지원을 위한 R&D기획 혁신오디트 지표개선 연구
- 중소기업 R&D 기획지원사업의 평가지표 영역과 세부항목 검토
- 기존 평가영역 및 지표 관련 국내외 문헌자료 분석
- 지표 개선 및 신규 지표 추가
3. 기술가치평가 모델 및 시스템 개발 연구
○ 기술가치평가 분석모델 및 시스템 개선
- 기술가치평가 모델의 고도화, 기술평가 핵심변수 갱신, 경제성평가 시스템 추가, 기술이전
dc.description.abstract
1. Industry and Market Analysis of Strategic Technology
◦ Providing Market Analysis Information to Industrial·Academic·Research field customer periodically.
◦ Building Analytical Industrial and Market DB
- target : worldwide market report, KISTI research report
- Research and analysis of market analysis method in each step and quantifying and platformizing them
◦ Development Industrial System
2. Research on Supporting System for SME's R&D Innovation
○ Research on Building Expert Network for Technology and Market Analysis
- Expert evaluation item selection and evaluation score weighting
- Building an internal experts to DB
- Development of a prototype of optimal expert recommendation system
○ Research on Improvement of R&D Planning Index of Innovation Audit for supporting SME
- Review evaluation area and details of SEM R&D Planning Program
- Analysis of domestic and international literature related to assessment area
- Improvement existing evaluation metrics associated with the area and add new indicators
3. Research on Technology Valuation
○ Improvement of technology valuation model
○ Update of technology valuation key factors
○ Technology Transfer of Technology Valuation System (11 agencies), and improvement system education (20 institutions)
dc.publisher
한국과학기술정보연구원
dc.publisher
Korea Institute of Science and Technology Information
dc.title
고객 성공지향의 맞춤형 산업정보분석
dc.title.alternative
A Customized Industrial Information Analysis for Customer Success